A kosarad üres

Vásárlás

Darab: 0

Összesen: 0,00

0

AH–64 Apache (USA, 1975)

AH–64 Apache (USA, 1975)

Az indián törzsről elnevezett harci helikoptert az amerikai haderő számára fejlesztették ki.

Történelem

Címkék

Apache, helikopter, harci, hadsereg, légierő, háború, fegyver, sivatagi vihar, USA

Kapcsolódó extrák

Jelenetek

Apache

A levegő harcos indiánja

A harci helikoptert az amerikai szárazföldi hadsereg számára fejlesztették ki.
Célja a szárazföldi erők támogatása, az ellenség páncélozott járműveinek megsemmisítése.
A legfejlettebb altípusok (pl. AH-64D) kiváló radarberendezéssel is rendelkeznek.

Legsikeresebb bevetései az (Irak elleni) első öbölháborúban történtek. Napjainkban már tíznél is több ország állította hadrendbe ezt a típust.
Sok erőssége mellett a szakírók gyakran kiemelik - hátrányként - bonyolult irányíthatóságát is.

Műszaki adatok

Funkció: Harci helikopter
Gyártó: Hughes, McDonell Douglas, Boeing
Személyzet: 2 fő
Első felszállás: 1975. szeptember 30.
Ára: 18 millió USD (1984)

Méretek

Hossz: 17,70 m rotorral
Magasság: 3,87 m

Tömegadatok

Szerkezeti tömeg: 5165 kg
Tömeg tüzelőanyaggal feltöltve: 8000 kg
Maximális felszállótömeg: 9525 kg

Hajtómű

Hajtómű: 2 db General Electric T701 szabadturbinás hajtómű
Teljesítmény: 2 × 1260 kW

Repülési jellemzők

Maximális sebesség: 293 km/h
Hatósugár: 480 km
Hatótávolság: 1900 km
Legnagyobb repülési magasság: 6400 m
Emelkedőképesség: 12,7 m/s

Fegyverzet

Beépített fegyverzet: 1 db 30 mm M230 gépágyú
Levegő-föld rakéták: AGM–114 Hellfire

Felülnézet

Pilótafülke

Felépítés

  • rotor
  • farokrotor
  • pilótafülke
  • gépágyú
  • rakétakonténer
  • szenzorok
  • géptörzs
  • hajtómű
  • szárny

Animáció

  • rotor
  • farokrotor
  • pilótafülke
  • gépágyú
  • rakétakonténer
  • szenzorok
  • géptörzs
  • hajtómű
  • szárny

Narráció

Az Apache névre keresztelt helikoptert az USA szárazföldi hadserege számára fejlesztették ki.
Hivatalos megjelölésének A és H betűje az angol „harci helikopter” szavak kezdőbetűit takarja.
A ma már tucatnyi ország haderejében szolgáló Apache első felszállása 1975-ben történt.

A hozzávetőleg 18 m hosszú és 4 m magas, közel 10 t legnagyobb felszálló tömegű helikopter meghajtásáról két, egyenként 1690 lóerős szabad-turbinás hajtómű gondoskodik.
Nagy hatótávolsággal és repülési sebességgel rendelkezik.
Az Apache egyik legfontosabb erőssége a fegyverzete. Beépített 30 mm-es gépágyúja mellett kisrakétákat, páncéltörő rakétákat és önvédelmi rakétákat is hordozhat.
Egy másik fontos eszközcsoportja is a fegyverzethez kapcsolódik. A forgatható orrba szerelt összetett szenzorok, és az egyes típusok rotortengelyére erősített fejlett radar nagyfokú hatékonyságot biztosít számára a hadszíntéren.

A sok pozitívum mellett akad néhány negatívum is.
Ezek egyike a fejlett gép bonyolult, sok információt szolgáltató rendszereiből fakad: igen hosszú ideig tart a két fős személyzet kiképzése.
A másik viszonylagos gyengeség a helikopter védelmére vonatkozik, ugyanis az többször elégtelennek bizonyult tűzfegyverekkel szemben.

Mindezek ellenére az Apache-ok már sok háborús konfliktusban letették a névjegyüket.
Hatékonyságukat az bizonyítja a legjobban, hogy még napjainkban is komoly tekintélynek örvendenek számos ország haderejében.

Kapcsolódó extrák

Amerikai tengerészgyalogos (2000-es évek eleje)

Az USA haderejének fontos részét képezi a különlegesen képzett tengerészgyalogság.

Helikopter (BELL 206 Jet Ranger)

A kanadai cég helikoptere rendkívül népszerű az egész világon, elsősorban széleskörű felhasználási lehetőségei miatt.

Asboth Oszkár kísérleti helikoptere (1928)

A repülés történetének mérföldköveként Asboth Oszkár első helikoptere 1928-ban a levegőbe emelkedett.

F–16 Fighting Falcon (USA, 1978)

A „Harci Sólyom” a vadászbombázók kategóriájának legsikeresebb repülőgépe.

MIG–31 (Szovjetunió, 1982)

A szovjetek által kifejlesztett, két hajtóműves, nehéz elfogó vadászgépet 1982-ben állították szolgálatba.

Tarawa LHA–1 (1976)

Az 1940-es évektől kezdve az egyre hatalmasabb méretű repülőgép-hordozók váltak az óceánok uraivá.

USS Ohio (USA, 1979)

A nukleáris meghajtást először az USA haditengerészete alkalmazta tengeralattjárók építésénél a 20. század közepén.

Aerodinamikai felhajtóerő

Az aszimmetrikus profil miatt a szárnyakon nagy sebességű mozgás során felhajtóerő jön létre.

Légcsavar, Leonardo da Vinci találmánya

A polihisztor úgy vélte, hogy megfelelő forgási sebesség esetén légcsavarja felemelkedhet.

Kosárba helyezve!