A kosarad üres

Vásárlás

Darab: 0

Összesen: 0,00

0

B–2 „Spirit” (USA, 1989)

B–2 „Spirit” (USA, 1989)

Az amerikai lopakodó nehézbombázó repülőgépet a délszláv háborúban, Afganisztánban és Irakban is bevetették.

Történelem

Címkék

B–2, Spirit, lopakodó, bombázó, nehézbombázó, USA, hidegháború, radar, repülő, nukleáris, fegyver, radarhullám, mechanika, légi közlekedés, technika, haditechnika

Kapcsolódó extrák

Jelenetek

B-2 „Spirit”

Felülnézet

Bombázás

Radarhullámok szétszórása

Felépítése

  • pilótafülke
  • futómű
  • bombarekesz
  • rejtett hajtómű
  • csupaszárny sárkányszerkezet

Animáció

  • pilótafülke
  • futómű
  • bombarekesz
  • rejtett hajtómű
  • csupaszárny sárkányszerkezet

Narráció

A „Szellem” névre keresztelt repülőgépet az USA légiereje számára fejlesztették ki.
Beceneve lopakodó tulajdonságára utal, hivatalos megjelölésének B betűje pedig az angol „bombázó” szó kezdőbetűje.
A stratégiai nehézbombázó első prototípusának felszállása 1989-ben történt.

A szigorú titoktartás mellett létrehozott B-2-es kb. 21 m hosszú és 5 m magas. Azonban szárnyfesztávolsága 52 m-nél is több, szárnyfelülete pedig közel 460 m².
A 152 t legnagyobb felszálló tömegű monstrum meghajtásáról 4 db hajtómű gondoskodik, egyenként 77 kN tolóerőt kifejtve.
A repülőgép 760 km/h-s legnagyobb sebességgel, 15000 m-es maximális repülési magassággal és elképesztő, 10400 km-es hatótávolsággal rendelkezik.

Ám ezek az adatok csak másodlagosak a 2 fős személyzet által irányított típus két legfontosabb sajátossága mellett.
A nehézbombázó a két belső rekeszben félelmetes mennyiségű, összesen majdnem 23 t tömegű bombaterhet képes szállítani.
A csupa szárny, vagyis törzs és farok nélküli alak a másik fő jellemző. Hajtóműve is rejtett.
A B-2-s speciális anyagból készült, mely elnyeli a radarhullámok jelentős részét. A gép felszíne a különleges formavilág miatt hatékonyan szétszórja a radarhullámokat, csak minimális visszaverődő jelet nyújtva az ellenség eszközeinek.

Összességében elmondható, hogy a legtöbb földi észlelő szerkezet számára a bombázó szinte teljesen láthatatlan, így méltán kapta a „Szellem” és a „Lopakodó” elnevezéseket.

Kapcsolódó extrák

B–17 „Flying Fortress” (USA, 1938)

A „repülő erődöt” a Boeing cég fejlesztette ki az amerikai légierő számára.

Hogyan működik a gázturbinás sugárhajtómű?

A gázturbinás sugárhajtóművet repülőgépek meghajtására használják.

Atombomba (1945)

A történelem egyik legpusztítóbb fegyverének kifejlesztésében magyar tudósok is részt vettek.

Az 1980-as évek nyugat-európai ruhaviselete

A ruhadarabok az adott kor és terület népességének életmódjáról és kultúrájáról is árulkodnak.

B-24 Liberator

A legnagyobb példányszámban készült amerikai nehézbombázó a II. világháború minden frontján harcolt.

Chengdu J-20 Mighty Dragon (Kína, 2017)

Az „Erős Sárkány” a kínai légierő kötelékébe tartozó ötödik generációs, lopakodó harci repülőgép.

Concorde (1969)

Az első, hangsebesség felett is repülő utasszállító gép menetrend szerinti járatai 1976-ban indultak útjukra.

F–16 Fighting Falcon (USA, 1978)

A „Harci Sólyom” a vadászbombázók kategóriájának legsikeresebb repülőgépe.

Fejezetek a repülés történetéből

Az animáció a repülés fejlődését foglalja össze a kezdetektől napjainkig.

Hogyan működik a szonár?

A kibocsátott hangimpulzusok visszaverődéseinek segítségével alkot képet.

MIG–31 (Szovjetunió, 1982)

A szovjetek által kifejlesztett, két hajtóműves, nehéz elfogó vadászgépet 1982-ben állították szolgálatba.

Airbus A380 (2005)

A kétszintes, széles törzsű, óriási utasszállító repülőgép ötszáznál több férőhellyel rendelkezik.

Bombardier CRJ-200 (1991)

A Bombardier cég kis utasszállítójának tervezésekor a gyorsaság, a kényelem és a gazdaságosság volt a fő szempont.

Hanghullámok jellemző paraméterei

Animációnk a hullámok legfontosabb paramétereit magyarázza el, hanghullámok segítségével.

Junkers JU 52 (1932)

A német Junkers cég Ju 52 modellje a II. világháború előtti időszak legelterjedtebb Európában gyártott szállítógépe volt.

Kosárba helyezve!