A kosarad üres

Vásárlás

Darab: 0

Összesen: 0,00

0

Fokker Dreidecker I (1917)

Fokker Dreidecker I (1917)

Az erősen közepes gépnek számító német háromfedelű volt az első világháború talán legismertebb repülőgépe.

Technika, háztartástan

Címkék

Fokker, Fokker Dreidecker I, repülő, vadászgép, repülőgép, légi közlekedés, első világháború, Vörös Báró, háromfedelű szárny, pilótafülke, sárkányszerkezet, géptörzs, csűrőlapok, technika, történelem

Kapcsolódó extrák

Jelenetek

Fokker Dreidecker

A Fokker Dr. I német vadászrepülő

A német Fokker Dreidecker („Háromfedelű”) I volt az első világháború talán legismertebb repülőgépe. A gépet Reinhold Platz (Anthony Fokker üzemének főkonstruktőre) tervezte a német repülésügyi minisztérium megbízásából, a sikeres angol Sopwith Triplane mintájára.
Első felszállása 1917. július 5-én történt. A kezdetben jelentkező hibák kijavítása után a gépet Manfred von Richthofen alakulatának kiváló vadászpilótái legendává tették. A „Vörös Báró” (Fokkere tűzpiros volt) 1918-ban bekövetkezett haláláig 80 légicsatát nyert meg, amelyből 19-ben Fokkerében repült.
A 320 példányban gyártott Dr. I erősen közepes gépnek számított már gyártásának évében is, így az I. világháború vége a típus végét is jelentette.

fokkerek

Fokkerek az I. világháborúban

voros_baro

A „Vörös báró”

A pilótafülke

Felépítés

  • forgómotor
  • törzs
  • háromfedelű szárny
  • szárnymerevítő
  • csűrőlapok
  • vízszintes vezérsík
  • függőleges vezérsík

A Fokker Dr. I szerkezete és jellemzői

Az együléses, háromfedelű vadászgép inkább csak védekező harcokra volt alkalmas. Rendkívül szűk fordulókra volt képes és kiválóan emelkedett (5,7 m/s). Ám egyéb mutatóiban (sebesség, megbízhatóság stb.) közepes gépnek számított, kortársai is jobbak voltak nála.
A Fokker Dr. I kb. 6 méter hosszú és 3 magas volt, szárnyainak fesztávolsága pedig meghaladta a 7 métert. A három szint miatt szárnyfelülete viszonylag nagy volt (18,7 m²). Szerkezeti tömege 406 kg volt, ehhez adódott hozzá a 180 kg tüzelőanyag.
Oberursel UR II típusú, 82 kW (kb. 110 lóerő) teljesítményű, 9 hengert tartalmazó forgómotorja maximálisan 185 km/h sebesség és 6095 méter repülőmagasság elérését tette lehetővé. (A forgómotornál a tengely volt rögzítve és a hengerek, illetve az egész motor forogtak körülötte.)
Fegyverzetét 2 darab 7,92 mm-es LMG 08/15 típusú géppuska jelentette.

fokker

Fokker Dreidecker I

Lövés

Animáció

  • forgómotor
  • törzs
  • háromfedelű szárny
  • szárnymerevítő
  • csűrőlapok
  • vízszintes vezérsík
  • függőleges vezérsík

Narráció

A Fokker Dreidecker az I. világháború talán legismertebb repülőgépe. A német vadászgép első repülése 1917 júliusában volt. Nevét háromfedelű szárnyáról kapta. A közel 6 m hosszú és több mint 7 m szárnyfesztávolságú Fokkert az antantrepülőgépek fölényének ellensúlyozására fejlesztették ki.

Az 586 kg legnagyobb felszállótömegű gépet egy 9 hengeres, 110 lóerős forgómotor repítette a magasba. A hajtómű segítségével a pilóta 185 km/h-ás maximális sebességet is kihozhatott a vadászgépéből. A 300 km hatótávolságú gép legnagyobb repülési magassága meghaladta a 6000 métert. A Fokker fegyverzetét két, a légcsavarkörön át tüzelő géppuska jelentette.

E vadászrepülőgép kiváló emelkedési mutatója (5,7 m/s) és rendkívül szűk fordulói miatt emelkedett ki vetélytársai közül. Más mutatóiban erősen közepesnek bizonyult. Összességében 1917 végére már elavultnak számított.
A 320 példányban gyártott Dreidecker hírnevét legendás pilótáinak is köszönhette. Közéjük tartozott a 80 légi párbajban diadalmaskodó Manfred von Richthofen, vagyis a „Vörös Báró”, aki gépének színéről kapta a nevét.

Kapcsolódó extrák

Német katona (I. világháború)

Az első nagy világégés német katonái igen jól képzettek voltak és korszerű fegyverekkel rendelkeztek.

Fegyverek (I. világháború)

Az I. világháború - az új fegyverek megjelenésével - a haditechnika terén is jelentős változásokat hozott .

Harckocsik (I. világháború)

Az 1910-es évek közepén kifejlesztett tankok gyorsan a szárazföldi hadműveletek kulcseszközeivé váltak.

Chengdu J-20 Mighty Dragon (Kína, 2017)

Az „Erős Sárkány” a kínai légierő kötelékébe tartozó ötödik generációs, lopakodó harci repülőgép.

Fejezetek a repülés történetéből

Az animáció a repülés fejlődését foglalja össze a kezdetektől napjainkig.

Junkers G 24 W hidroplán

A hidroplán olyan repülőgép, mely képes vízfelületre leszállni, azon haladni és arról felemelkedni.

Junkers JU 52 (1932)

A német Junkers cég Ju 52 modellje a II. világháború előtti időszak legelterjedtebb Európában gyártott szállítógépe volt.

Lövészárokrendszer (I. világháború)

Az állóháború is az első világégés új jelenségei közé tartozott.

Messerschmitt Bf 109 G (Németország, 1941)

Legendás vadászrepülő, melyet a német légierő használt a II. világháború során.

Supermarine Spitfire (Nagy-Britannia, 1938)

A „méregzsák” a II. világháború legendás brit együléses vadászrepülőgépe volt.

Adorján János motoros repülője (1910)

A Libelle (Szitakötő) névre keresztelt találmány a (magyar) repülés történetének egyik mérföldköve.

B–17 „Flying Fortress” (USA, 1938)

A „repülő erődöt” a Boeing cég fejlesztette ki az amerikai légierő számára.

Brit katona (I. világháború)

A brit katonák az antant katonai tömbben küzdöttek az első nagy világégés során.

Francia katona (I. világháború)

A francia katonák az antant katonai tömbben harcoltak az első nagy világégés során.

Otto Lilienthal sárkányrepülője

Otto Lilienthal német mérnök 1891-ben hajtotta végre első sikeres felszállását az általa tervezett egyfedelű siklógéppel.

Wright Flyer I repülőgép (1903)

A Wright fivérek megalkották az első irányítható, motorral hajtott, levegőnél nehezebb repülő eszközt.

Kosárba helyezve!