A kosarad üres

Vásárlás

Darab: 0

Összesen: 0,00

0

Junkers G 24 W hidroplán

Junkers G 24 W hidroplán

A hidroplán olyan repülőgép, mely képes vízfelületre leszállni, azon haladni és arról felemelkedni.

Technika, háztartástan

Címkék

Junkers, hidroplán, repülő, légi közlekedés, úszótalp, pilótafülke, fékszárny, vízfelszín, közlekedés, jármű, polgári, technika

Kapcsolódó extrák

Jelenetek

Hidroplán

A repülőcsónakoktól a hidroplánokig

Az I. világháború után előtérbe került a polgári repülés. A fejlesztők és a gyártók nem csupán szárazföldi gépekben, hanem olyan repülőkben is gondolkodtak, melyek képesek vízre leszállni, azon haladni és onnan felszállni.
Az 1910-es és 1920-as évek fordulóján az olasz Savoia-Marchetti gyár több sikeres modellt is kialakított. Az áttörést a technikai újdonságnak számító S 55 modell szolgálatba állítása jelentette 1925-ben. A német Dornier gyár Do-X típusú (6 db, egyenként 525 lóerős motor által hajtott) repülőcsónakja 1929-ben már 158 utast és 11 fős személyzetet szállított.
Az akkor „repülőcsónaknak” nevezett járművek fénykora az 1930-as évekre tehető. A Hindenburg léghajó 1937-es tragédiája után a tengerek és óceánok feletti személy- és teherszállítás a repülőcsónakok feladata lett, melyek a világ szinte minden pontján megjelentek. Számos változatuk jött létre (személy, katonai, teher, kutató stb.).
A II. világháború utáni évek újabb fordulatot hoztak. A nagy hatótávolságú szárazföldi gépek megjelenése és térhódítása a repülőcsónakok visszaszorulását eredményezte. Azonban az újabban már hidroplánnak nevezett repülők napjainkban még mindig fontos szereplői a távoli szigetek, tavak és folyók életének.

A Dornier Do-X repülőcsónak

Leszállás

Felépítés

  • úszótalp
  • utaskabin
  • függőleges vezérsík
  • vízszintes vezérsík
  • szárny
  • törzs
  • motor
  • pilótafülke
  • sárkányszerkezet
  • oldalkormány
  • fékszárny

Kapcsolódó extrák

Junkers JU 52 (1932)

A német Junkers cég Ju 52 modellje a II. világháború előtti időszak legelterjedtebb Európában gyártott szállítógépe volt.

Messerschmitt Bf 109 G (Németország, 1941)

Legendás vadászrepülő, melyet a német légierő használt a II. világháború során.

B–17 „Flying Fortress” (USA, 1938)

A „repülő erődöt” a Boeing cég fejlesztette ki az amerikai légierő számára.

Fokker Dreidecker I (1917)

Az erősen közepes gépnek számító német háromfedelű volt az első világháború talán legismertebb repülőgépe.

Helikopter (BELL 206 Jet Ranger)

A kanadai cég helikoptere rendkívül népszerű az egész világon, elsősorban széleskörű felhasználási lehetőségei miatt.

Légpárnás hajó, mark III SR N4

A légpárnás hajó vízfelszín fölé emelkedve nagy sebesség elérésére képes.

Supermarine Spitfire (Nagy-Britannia, 1938)

A „méregzsák” a II. világháború legendás brit együléses vadászrepülőgépe volt.

Airbus A380 (2005)

A kétszintes, széles törzsű, óriási utasszállító repülőgép ötszáznál több férőhellyel rendelkezik.

Boeing 747 (1969)

A Jumbo Jet a világ egyik legismertebb utasszállító repülőgéptípusa.

Bombardier CRJ-200 (1991)

A Bombardier cég kis utasszállítójának tervezésekor a gyorsaság, a kényelem és a gazdaságosság volt a fő szempont.

Concorde (1969)

Az első, hangsebesség felett is repülő utasszállító gép menetrend szerinti járatai 1976-ban indultak útjukra.

F–16 Fighting Falcon (USA, 1978)

A „Harci Sólyom” a vadászbombázók kategóriájának legsikeresebb repülőgépe.

MIG–31 (Szovjetunió, 1982)

A szovjetek által kifejlesztett, két hajtóműves, nehéz elfogó vadászgépet 1982-ben állították szolgálatba.

Otto Lilienthal sárkányrepülője

Otto Lilienthal német mérnök 1891-ben hajtotta végre első sikeres felszállását az általa tervezett egyfedelű siklógéppel.

U–2 „Dragon Lady” (USA, 1957)

A rendkívül hatékony felderítőgépet a hidegháború óta alkalmazza az amerikai katonai hírszerzés.

Wright Flyer I repülőgép (1903)

A Wright fivérek megalkották az első irányítható, motorral hajtott, levegőnél nehezebb repülő eszközt.

Kosárba helyezve!