A kosarad üres

Vásárlás

Darab: 0

Összesen: 0,00

0

Patent-Motorwagen (Karl Benz, 1886)

Patent-Motorwagen (Karl Benz, 1886)

A német mérnök járművét tekintjük az első, belső égésű motor által hajtott autónak.

Technika, háztartástan

Címkék

Patent-Motorwagen, autó, autómobil, hajtómű, belső égésű motor, Németország, Karl Benz, német, négyütemű, Mercedes, autógyár, autógyártás, találmány, feltaláló, technika

Kapcsolódó extrák

Kérdések

  • Milyen származású volt Karl Benz?
  • Melyik évben szabadalmaztatta Benz legendás járművét?
  • Mennyi volt a jármű motorjának tömege?
  • Hány hengerrel rendelkezett a jármű motorja?
  • Mekkora volt a jármű motorjának teljesítménye?
  • Mekkora volt a jármű maximális sebessége?
  • Milyen szerkezeti elemet NEM tartalmazott Benz autója?
  • Milyen anyagból készült a jármű váza?
  • Hány kereke volt Benz autójának?
  • Milyen szerkezeti eleme NEM volt a jármű motorjának?
  • Igaz-e az állítás?\nBenz járműve acélküllős, tömörgumival ellátott kerekeken gurult.
  • Igaz-e az állítás?\nBenz járművén haladás közben több sebességi fokozatot is lehetett kapcsolni.
  • Hogyan helyezkedett el a jármű lendkereke?
  • Milyen szerepe volt a lendkeréknek?
  • Mikor született Karl Benz?
  • Melyik városban alkotta meg legendás járművét Benz?
  • Mi volt a keresztneve Karl Benz feleségének?
  • Hogyan járult hozzá Benz felesége férje autójának népszerűsítéséhez?
  • Hány pedállal volt felszerelve Benz autója?
  • Melyik vállalat alapítása köthető Karl Benz nevéhez?

Jelenetek

Patent-Motorwagen

Nézetek

Szerkezet

  • kormány - Egy fogasléc segítségével lehet irányítani az első kereket.
  • ülés
  • első kerék
  • fellépő
  • hátsó kerék - Az acélküllők és a tömör gumi Benz saját fejlesztései voltak.
  • légbeömlő
  • fapanelek
  • acélcsöves váz
  • laprugó
  • gázszabályzó kar - Három állása volt. Előre tolva elindult a jármű (haladás), hátra húzva lelassult (fékezés). A középső az „üres” pozíció volt (állás).

Motor

  • hűtőfolyadék-tartály
  • akkumulátor
  • gyújtógyertya
  • henger
  • porlasztó (karburátor)
  • üzemanyagtartály
  • lendkerék - A motor beindításához kézzel kellett megforgatni.

Karl Benz

Animáció

  • kormány - Egy fogasléc segítségével lehet irányítani az első kereket.
  • ülés
  • első kerék
  • fellépő
  • hátsó kerék - Az acélküllők és a tömör gumi Benz saját fejlesztései voltak.
  • légbeömlő
  • fapanelek
  • acélcsöves váz
  • laprugó
  • gázszabályzó kar - Három állása volt. Előre tolva elindult a jármű (haladás), hátra húzva lelassult (fékezés). A középső az „üres” pozíció volt (állás).
  • hűtőfolyadék-tartály
  • akkumulátor
  • gyújtógyertya
  • henger
  • porlasztó (karburátor)
  • üzemanyagtartály
  • lendkerék - A motor beindításához kézzel kellett megforgatni.

Narráció

Karl Benz német motortervező, mérnök és feltaláló volt.
Az első, belső égésű motor által hajtott autó megalkotójaként és a Daimler–Benz részvénytársaság egyik névadójaként ismert.

Benz 1886. július 6-án Mannheimban mutatta be a nagyközönségnek autóját, amelyet 1886. január 29-én jelentett be a szabadalmi hivatalnál.

A háromkerekű jármű számtalan olyan újítást tartalmazott, melyeket Benz fejlesztett ki.
Ezek közé tartoztak például a tömörgumival ellátott acélküllős kerekek, az acélcsöves váz, a kormányzást biztosító fogasléces szerkezet és az elliptikus rugók is.

Az első Patent-Motorwageneket egy egyhengeres, 954 cm³ hengerűrtartalmú, négyütemű motor hajtotta.
Az autó üzemanyagául a ligroin nevű könnyűbenzin szolgált, amely folteltávolítóként elérhető volt a gyógyszertárakban. Fogyasztása csaknem 10 liter volt 100 kilométerenként.
Az autót a vízszintesen elhelyezkedő lendkerék megforgatásával lehetett beindítani.
A hátsótengelyre történő erőátvitel a két kerékpárlánc segítségével valósult meg.

A Patent-Motorwagen a 3-as számú, továbbfejlesztett modell által vált népszerűvé és elismertté, amelyet már eladásra is kínáltak.
Ebben nagy szerepe volt a mérnök feleségének, Berthának is, aki a férje tudta nélkül 1888 augusztusában két fiával elindult a 3-as számú Patent-Motorwagennel Mannheimból a 106 kilométerre lévő szülővárosába.
Kirándulásával egyrészt nagyobb nyilvánosságot szeretett volna biztosítani férje találmányának, másrészt pedig bizonyítani kívánta a gépjármű megbízhatóságát és alkalmasságát a hosszú út megtételére.
Ezt a sikeres vállalkozást a történelem első, személygépkocsival történő, hosszú távú utazásának tekinthetjük, Bertha Benzt pedig az első női autóvezetőnek.
Az utazás az ügyfelek előítéleteit sikeresen eloszlatta, és ezzel nagymértékben hozzájárult az autógyár sikeréhez.

Kapcsolódó extrák

A gépkocsi fejlődése

Az animáció a gépkocsi fejlődését foglalja össze a kezdetektől napjainkig.

Személyautó felépítése

A személygépkocsi felépítését, külső és belső szerkezetét mutatja be az animáció.

Autópálya szerkezete, felépítése

Az autópályán osztott pályán közlekedhetünk.

Elektromos autó

A Tesla Model-S az egyik első olyan elektromos autó, amely hétköznapi használatra is alkalmas.

Ford T-modell

Az amerikai autógyár népszerű modellje volt a világon az első futószalagon gyártott autó.

Hogyan működik a sebességváltó?

A sebességváltóműben a motor forgatónyomatékát módosítjuk a fordulatszám csökkentésével vagy növelésével.

Négyütemű Otto-motor

Az animáció bemutatja a gépkocsikban leggyakrabban használt motortípus működését.

Rimac Concept One

A horvát Rimac Automobili első autómodellje a világ leggyorsabb elektromos autója.

Közlekedési hálózatok

A főbb közlekedési – szárazföldi, vízi, légi – útvonalak és csomópontok bemutatása.

Az első magyar autó (1904)

A gépészmérnök feltaláló első benzinmotoros autóit a posta számára készítette.

Kosárba helyezve!