A kosarad üres

Vásárlás

Darab: 0

Összesen: 0,00

0

SM U–35 tengeralattjáró (Németország, 1912)

SM U–35 tengeralattjáró (Németország, 1912)

A búvárhajók már az I. világháború idején is fontos szerepet vívtak ki maguknak a tengeri hadviselésben.

Történelem

Címkék

tengeralattjáró, búvárhajó, világháború, torpedó, periszkóp, hajó, U-Boot, légkamra, enigma, fegyver

Kapcsolódó extrák

Jelenetek

SM U–35 tengeralattjáró

Torpedóindítás

Felépítés

  • periszkóp
  • ágyú
  • torpedóvető csövek
  • propeller
  • kormánylapát
  • hajótest
  • torony
  • merülőszárny

Metszet

  • torpedóvető csövek
  • dízelmotor
  • akkumulátorok
  • legénységi szállás
  • irányítóterem
  • torpedó

Animáció

  • periszkóp
  • ágyú
  • torpedóvető csövek
  • hajótest
  • torony
  • merülőszárny
  • torpedóvető csövek
  • dízelmotor
  • akkumulátorok
  • legénységi szállás
  • irányítóterem
  • torpedó

Narráció

A tengeralattjáró olyan hajó, mely hosszabb távon is alkalmas a víz alatti tevékenységre.
A 20. század elején jelentek meg tömegesen a tengereken. Bár kutatási és mentési feladatokra is használják, elsősorban mégis a katonai célú alkalmazása a jellemző.

Kezdetben a tengeralattjárókat gőzgépek működtették. Az I. világháború búvárhajóit a felszínen már benzinmotor, a felszín alatt pedig elektromos motor hajtotta meg.
Az első nagy világégés alatt a tengeralattjárók még a felszínen haladtak, a felszín alá csak az összecsapások idején merültek.
A német U–31-es hajóosztályba tartozó U–35 búvárhajót 1912-ben gyártották, majd 1914-ben állították szolgálatba.

A hajó teljes hossza közel 65, szélessége 7, magassága pedig 8 méter volt.
A 971 tonna össztömegű tengeralattjárót a felszínen két dízelmotorja 30, a felszín alatt pedig két elektromos motorja 18 km/h sebességre tudta felgyorsítani.
Az U–35 maximális merülési mélysége 50 méter volt.
A 4 tiszt által irányított, 31 főnyi legénységgel rendelkező hajó hatótávolsága (átlagos sebesség mellett) a felszínen haladva 14 ezer, a felszín alatt haladva pedig 130 km volt.

Az I. világháború alatt e búvárhajó minden idők legsikeresebb tengeralattjárójává vált.
A 4 darab 50 cm-es torpedóvetőcsővel és két 88 mm-es fedélzeti ágyúval felszerelt U–35 összesen 224 hajót süllyesztett el.
Legendás parancsnoka Lothar von Arnauld la Perière volt. Ő irányította a leghosszabb ideig a hajót. 195 ellenséges hajó megsemmisítése fűződik a nevéhez.
Ám elsősorban nem emiatt vált híressé, hanem lovagiassága miatt. Ugyanis megengedte az ellenséges kereskedelmi hajók utasainak, hogy mentőcsónakba szálljanak, majd tájékoztatta őket a legközelebbi kikötő irányáról. Hajójukat csak ezután süllyesztette el.

Kapcsolódó extrák

Tengeralattjáró

A hajótest átlagsűrűségének változtatásával a hajó alámerülhet, vagy a felszínre emelkedhet.

USS Ohio (USA, 1979)

A nukleáris meghajtást először az USA haditengerészete alkalmazta tengeralattjárók építésénél a 20. század közepén.

B-24 Liberator

A legnagyobb példányszámban készült amerikai nehézbombázó a II. világháború minden frontján harcolt.

Fegyverek (I. világháború)

Az I. világháború - az új fegyverek megjelenésével - a haditechnika terén is jelentős változásokat hozott .

Francia katona (I. világháború)

A francia katonák az antant katonai tömbben harcoltak az első nagy világégés során.

Harckocsik (I. világháború)

Az 1910-es évek közepén kifejlesztett tankok gyorsan a szárazföldi hadműveletek kulcseszközeivé váltak.

Hogyan működik a szonár?

A kibocsátott hangimpulzusok visszaverődéseinek segítségével alkot képet.

Ictíneo II tengeralattjáró

A spanyol Narcís Monturiol által tervezett tengeralattjáró úttörő alkotás volt a víz alatti közlekedés történetében.

Jütlandi csata (1916)

A britek és a németek által vívott ütközet napjainkig is a történelem legnagyobb, csatahajók részvételével zajló tengeri összecsapásának számít.

Középkori arab „torpedó” (Hasszán al-Rammáh, 13. század)

A középkori arab feltaláló, Hasszán Al-Rammáh tervezte meg a történelem első torpedóját.

Légpárnás hajó, mark III SR N4

A légpárnás hajó vízfelszín fölé emelkedve nagy sebesség elérésére képes.

Német katona (I. világháború)

Az első nagy világégés német katonái igen jól képzettek voltak és korszerű fegyverekkel rendelkeztek.

Auróra cirkáló (1900)

Az orosz páncélos cirkáló nevét az 1917-es forradalom írta be a történelemkönyvekbe.

Hadihajó (HMS Dreadnought, 1906)

A „Félelem nélküli” az Angol Királyi Haditengerészet büszkeségeként forradalmasította a csatahajó-építést.

Kosárba helyezve!