A kosarad üres

Vásárlás

Darab: 0

Összesen: 0,00

0

Supermarine Spitfire (Nagy-Britannia, 1938)

Supermarine Spitfire (Nagy-Britannia, 1938)

A „méregzsák” a II. világháború legendás brit együléses vadászrepülőgépe volt.

Történelem

Címkék

Supermarine, Spitfire, Supermarine Spitfire, vadászgép, repülőgép, Mitchell, Nagy-Britannia, világháború, légi csata, brit, háború, fegyver, szárny

Kapcsolódó extrák

Jelenetek

Supermarine Spitfire

Felülnézet

Pilótafülke

Felépítés

  • pilótafülke
  • behúzható futómű
  • alsószárnyas felépítés
  • motor
  • géppuska
  • sárkányszerkezet (törzs)
  • oldalkormány
  • légcsavar
  • függőleges vezérsík
  • vízszintes vezérsík
  • felségjelzés
  • rádióantenna

Animáció

  • pilótafülke
  • behúzható futómű
  • alsószárnyas felépítés
  • motor
  • géppuska
  • sárkányszerkezet (törzs)
  • oldalkormány
  • légcsavar
  • függőleges vezérsík
  • vízszintes vezérsík
  • felségjelzés
  • rádióantenna

Lövés

Légiharc

Narráció

A Supermarine Spitfire egy együléses vadászgép volt, melyet a Brit Királyi Légierő számára fejlesztettek ki. Tervezője R. J. Mitchell, gyártója a Supermarine cég volt.
A típust 1938-ban állították szolgálatba. A repülés egyik legnagyobb legendájává váló vadászgép virágkora a II. világháború idejére tehető.
Legdicsőbb tettük a Hurricane típusokkal együtt a német Luftwaffe ellen sikeresen megvívott ún. „angliai csata” volt.

A „„Méregzsák” becenevet kapó repülő 9 méter hosszú és 4 méter magas volt. Szárnyainak fesztávolsága meghaladta a 11 métert.
A 3 tonnányi maximális felszálló tömeggel rendelkező Spitfire meghajtásáról a Rolls-Royce cég hajtóműve gondoskodott. Segítségével a gép elérhette a 700 km/h sebességet is. Hatótávolsága 600 km/h-s utazósebességgel számolva meghaladta a 700 km-t.

A vadászgép fegyverzete Browning géppuskákból és két darab Hispano gépágyúból állt. Emellett alkalmas volt bomba szállítására is, körülbelül 200 kg-nyi össztömegben.
A Spitfire gyártása még a II. világháború után is folytatódott. Népszerűségét mutatja, hogy összesen 20 ezernél is több készült e típusból.

Kapcsolódó extrák

A6M Zero (Japán, 1940)

A szövetséges pilóták által Zeronak nevezett japán repülőgép a II. világháború egyik legendás szereplője volt.

Messerschmitt Bf 109 G (Németország, 1941)

Legendás vadászrepülő, melyet a német légierő használt a II. világháború során.

Vought F4U Corsair (USA, 1944)

A Corsair haditengerészeti csillagmotoros vadászrepülőgép a II. világháború egyik jelentős amerikai szereplője volt.

B–17 „Flying Fortress” (USA, 1938)

A „repülő erődöt” a Boeing cég fejlesztette ki az amerikai légierő számára.

B-24 Liberator

A legnagyobb példányszámban készült amerikai nehézbombázó a II. világháború minden frontján harcolt.

Csillagmotor

A csillagmotort elsősorban repülőgépekben, helikopterekben használják.

Harckocsik (II. világháború)

A második nagy világégés szárazföldi ütközeteinek főszereplői a harckocsik voltak.

Junkers G 24 W hidroplán

A hidroplán olyan repülőgép, mely képes vízfelületre leszállni, azon haladni és arról felemelkedni.

Junkers JU 52 (1932)

A német Junkers cég Ju 52 modellje a II. világháború előtti időszak legelterjedtebb Európában gyártott szállítógépe volt.

Atombomba (1945)

A történelem egyik legpusztítóbb fegyverének kifejlesztésében magyar tudósok is részt vettek.

Fokker Dreidecker I (1917)

Az erősen közepes gépnek számító német háromfedelű volt az első világháború talán legismertebb repülőgépe.

V–1 ballisztikus rakéta

A V–1 egy pilóta nélküli repülőeszköz volt, melyet a németek fejlesztettek ki és vetettek be a II. világháború során.

V–2 ballisztikus rakéta (1944)

A II. világháború alatt kifejlesztett, folyékony hajtóanyagú német rakéta volt az első, amely kilépett a világűrbe.

Kosárba helyezve!