A kosarad üres

Vásárlás

Darab: 0

Összesen: 0,00

0

TGV POS vonatszerelvény

TGV POS vonatszerelvény

A Párizs és Dél-Németország között közlekedő nagysebességű vonat utazósebessége 320 km/h.

Technika, háztartástan

Címkék

TGV, nagysebességű vonat, vonat, vasút, sebességrekord, Franciaország, Doppler-effektus, fékező ellenállások, villamosmozdony, forgóváz, sín, sebesség, tömegközlekedés, vasúttörténet, technika, közlekedés, utazás

Kapcsolódó extrák

Jelenetek

Nagysebességű vonat

Felülről

A vezetőállás

Közeli nézet

A TGV felépítése

  • vezetőfülke
  • forgóváz
  • áramszedő
  • betétkocsi

Metszet

  • biztonsági és fedélzeti számítógép
  • fékező- ellenállások
  • transzformátor
  • félpantográf áramszedő
  • akkumulátorok
  • aszinkron motorok
  • freontartályok (hűtőfolyadék)
  • hajtott forgóváz
  • vezérlő
  • kiegészítő tápegység
  • megszakító
  • kompresszor

Animáció

  • vezetőfülke
  • forgóváz
  • áramszedő
  • biztonsági és fedélzeti számítógép
  • fékező- ellenállások
  • transzformátor
  • félpantográf áramszedő
  • akkumulátorok
  • aszinkron motorok
  • freontartályok (hűtőfolyadék)
  • hajtott forgóváz
  • vezérlő
  • kiegészítő tápegység
  • megszakító
  • kompresszor

A Doppler- effektus

  • megfigyelő
  • rövidebb hanghullámok
  • hosszabb hanghullámok

Narráció

A TGV mozaikszó a francia „nagysebességű vonat” szavak kezdőbetűiből származik. Az első TGV-vonal 1981-ben nyílt meg Párizs és Lyon között. E technológia a nagyobb sebesség mellett biztonságosabb és csendesebb haladást biztosít utasai számára. Az elmúlt években a nagysebességűvasút-hálózat folyamatosan bővült, és némi túlzással Franciaország egyik nemzeti jelképévé vált. Napjainkban a japán Sinkanszen után a 2. legsikeresebb ilyen típusú rendszernek számít a világon.
A TGV POS a francia Alstom cég által gyártott szerelvény, mely a legújabb nagy sebességű vonalon, a Párizs – Kelet-Franciaország – Dél-Németország vonalon közlekedik. Erre utal a nevében található második mozaikszó.
Az 1435 mm-es nyomtávon haladó vonatszerelvény hossza meghaladja a 200 métert, szolgálati tömege pedig majdnem 400 tonna. Az áramellátást a felsővezeték biztosítja, mellyel félpantográf áramszedő köti össze a szerelvényt. Erőforrásainak összteljesítménye 9226 és 12 444 lóerő között mozog. A vonaton egyszerre 377 utasnak tudnak helyet biztosítani, ebből 120 első, 257 pedig másodosztályú ülőhelyet jelent.
A TGV POS vonatszerelvény utazósebessége 320 km/h. Azonban 2007. április 3-án új gyorsasági világrekordot állított fel. Hagyományos síneken haladva a vonat elérte a hihetetlennek hangzó 574,8 km/h-s sebességet. Ám a technika fejlődését látva valószínűleg e rekord sem lesz túlságosan hosszú életű...

Kapcsolódó extrák

Concorde (1969)

Az első, hangsebesség felett is repülő utasszállító gép menetrend szerinti járatai 1976-ban indultak útjukra.

Kis patkósdenevér

A denevérek ultrahang segítségével vadásznak, tájékozódnak.

Palackorrú delfin

A palackorrú delfinek tengeri emlősök, melyek hangjelzések segítségével tájékozódnak.

Csalagút

A Csalagút egy tenger alatt futó vasúti alagút, mely Nagy-Britanniát és Franciaországot köti össze.

Lebegő mágnesvasút (maglev)

Napjaink legmodernebb közlekedési eszközeinek egyike a 400 km/h feletti sebességre is képes mágnesvonat.

MÁV V40 (Kandó-mozdony, 1932)

Az első magyar villanymozdony, amelyet az országos elektromos hálózatról közvetlenül lehetett táplálni, bonyolult átalakítások nélkül.

A kerékpár biztonsági elemei

A KRESZ előírásai nem csupán a közlekedés folyamatára, hanem például a kerékpár felszereltségére is vonatkoznak.

Doppler-hatás

Ismert tapasztalat, hogy a közeledő hangforrás hangja magasabb, mint a távolodóé.

Hanghullámok jellemző paraméterei

Animációnk a hullámok legfontosabb paramétereit magyarázza el, hanghullámok segítségével.

Közlekedési hálózatok

A főbb közlekedési – szárazföldi, vízi, légi – útvonalak és csomópontok bemutatása.

Metró

A nagyvárosok leggyorsabb, kötöttpályás közlekedési eszköze.

BR Standard Class 3 2-6-2T gőzmozdony

A British Railways kötelékébe tartozó, külön osztályt képező gőzmozdonyok az 1950-es években készültek.

MÁV M61 dízelmozdony („Nohab”, 1963)

A Magyar Államvasutak kötelékébe tartozó M61-es sorozat legendás dízelmozdonyának beceneve Nohab volt.

Rocket gőzmozdony (1829)

George Stephenson angol mérnök gőzmozdonya egy 1829-ös verseny megnyerésével indult világhódító útjára.

Autóbusz

Az autóbuszok a városi tömegközlekedés fontos alkotóelemei.

Villamosüzemű felszíni tömegközlekedés

Környezetkímélő voltuk miatt egyre gyakoribbak a trolibuszok és a villamosok a nagyobb városokban.

Kosárba helyezve!