Művészettörténet 7.

szobrászat
A realizmus szobrászata sem hozott számottevő újításokat. Témáit a hétköznapi életből vette. Az egyszerű munkás­emberek életével és a társadalmi igazságtalanságokkal foglalkozott. Az első valóban realista alkotás a Kikötőmunkás, mely a büszke és öntudatos embert ábrázolja.
A szobor egy belga művész, Constantin Menuier (ejtsd: mönié) (1831–1905) alkotása. Az erőteljes kontraposzt test­tartást a  munkás ruhájának ráncai is hangsúlyozzák. A csípőre tett kéz határozottságot, magabiztosságot sugall.
Emmanuele Frémiet Gerome (ejtsd: zserom) (1824–1910) francia művész is naturalista felfogású műveket készített. Főleg állatszobraival vált ismertté.
4. kép. Menuier: Kikötőmunkás (1890)
4. kép. Menuier: Kikötőmunkás (1890)
5. kép. Gerome: Sebesült kutya (1849)
5. kép. Gerome: Sebesült kutya (1849)
Kosárba helyezve!